Adfærdskonsultation

Adfærd

Hos Årslev Dyreklinik kan du finde professionel hjælp, hvis du har adfærdsmæssige problemer med din hund eller kat.

Vores veterinærsygeplejeske Bettina Lübbert er uddannet fagveterinærsygeplejeske med speciale i adfærd.

Som udgangspunkt foretager en af vores dyrlæger en grundig klinisk undersøgelse af hunden eller katten, før en adfærdsbehandling sættes i gang. Dette gøres for at udelukke, at sygdom eller smerte kan være årsag til adfærdsproblemet.

Når sygdom eller smerter er udelukket foretager Bettina en adfærdsvurderingskonsultation. Denne konsultation foretages på klinikken med jeres kæledyr. Der er afsat en time, hvor problemerne gennemgås, og hvor Bettina vurderer patienten, samt samspillet mellem ejer og kæledyr.

Herefter vil I få udleveret et skema, som skal udfyldes og leveres retur til Bettina. Derpå udarbejder Betina en træningsvejledning til jer, som gennemgås ved en opfølgende konsultation. Hvis der er brug for yderligere konsultationer, aftales dette med Bettina. Ellers vil træningen opfølges af en eller flere samtaler pr. telefon for at sikre at I kommer helt i mål.

Du skal som hunde- og katteejer være indstillet på, at det kræver tid og overskud at løse et adfærdsproblem, og for at vores arbejde kan udføres tilfredsstillende, afhænger det af en god dialog med dig som ejer. Sammen skal vi forsøge at løfte opgaven, og jo tidligere et problem erkendes, jo større er chancen for at problemet kan løses.

Husk at adfærdsproblemer kan være et lige så stort problem for dit kæledyr som en fysisk sygdom!